Navigation: Önkormányzat                                                                                              
Önkormányzati elektronikus ügyintézés


ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS

 

Önkormányzati Elektronikus ügyintézés

 

ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS

 

Az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsz törvény) 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az e-ügyintézési törvényben meghatározottak szerint biztosítani.

Az e-ügyintézésre kötelezett szervnek biztosítania kell az ügyfelekkel folytatott, hiteles azonosításon alapuló, és a kézbesítés időpontját is hitelesen visszakereshető módon megvalósító elektronikus kommunikációt, az így beérkezett dokumentumok hitelességének ellenőrzését és a törvényben meghatározott követelményeknek megfelelő hitelesítését, és az elektronikus űrlapok kezelését.

Azz Eüsz törvény 1. § 17. pont b) alpontja alapján ez a kötelezettség a helyi önkormányzatokra is kiterjed.

Bősárkány Nagyközség Önkormányzata az elektronikus ügyintézést biztosítási kötelezettségének a törvényi előírások alapján az ASP-vel lefedett ügytípusok esetében az ASP rendszeren keresztül tesz eleget. Az ASP e-szolgáltatási felülete az ELÜGY, melyet az ügyfelek az Önkormányzati Hivatali Portál internetes oldalán érhetnek el.

Az Önkormányzati Hivatali Portál magánszemélyek részére is elérhető!

ePapír Szolgáltatás

2018. január 1-től a központi ePapír szolgáltatás útján biztosítjuk az ügyfeleknek az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. 

Az ePapír szolgáltatásba történő bejelentkezés után adja meg a képernyőn a kért adatokat. A küldemény összeállításához kiválaszthatja a témacsoportot, ügyet és azt a szervet, amelynek levelet akar írni. Egy szabad szöveges mezőben megírhatja, hogy milyen okból fordul az adott szervhez. Ezt követően csatolhat mellékleteket. Kérjük, a választott ügy típusának megfelelő űrlapot töltse ki és a küldeményéhez csatolja.

Az ePapír szolgáltatásról kapcsolatos további információk: https://epapir.gov.hu/

Az ügyfélkapuval kapcsolatos regisztráció menete: https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/

 


Lakossági tájékoztató kisfilmek

 

 

 

Intézze hivatalos ügyeit elektronikusan!
Az alábbi rövid, egyperces animációs kisfilmek is, amelyek egy-egy, amindennapi életben is előforduló szituáción keresztül mutatják be a korábbi, esetenként időigényes vagy fáradságos személyes ügyintézés kényelmes online alternatíváját.
Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi Iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot.
Egy új iroda berendezése sosem egyszerű feladat, de az adóegyenleg lekérdezése már nem jelent gondot.
Az új szokások kialakítása sosem egyszerű feladat, de a gépjárműadó mentesség bejelentése már nem jelent gondot.
Egy szálláshely beindítása sosem egyszerű feladat, de annak nyilvántartásba vétele már nem jelent gondot.
Egy esküvő megszervezése sosem egyszerű feladat, de a születési anyakönyvi kivonat kiállítása már nem jelent gondot.
Egy vállalkozás bővítése sosem egyszerű feladat, de a behajtási engedélyek kérése már nem jelent gondot.
A továbbtanulás finanszírozása sosem egyszerű feladat, de a szociális támogatási kérelem benyújtása nem jelent gondot.

 

 

 

Tárnokréti képekben


800 éves évforduló

 

Körjegyzőség